اخبار و مقالات

توزیع شکر در بورس ادامه دارد/40 درصد شکر عرضه شده در بازار خریدار ندارد
تاریخ انتشار : 1395/5/31 ساعت 09:12:20
توزیع شکر در بورس ادامه دارد/40 درصد شکر عرضه شده در بازار خریدار ندارد















توزیع شکر در بورس ادامه دارد/40 درصد شکر عرضه شده در بازار خریدار ندارد
تاریخ: 1395/04/24
شماره: 7090
بازدید: 35
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از عرضه روزانه و فراوان شکر در بازار توسط این شرکت خبر داد و گفت: در حال حاضر بازار شکر اشباع شده و بخشی از محصول عرضه شده مشتری ندارد.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسن عباسی معروفان از عرضه روزانه و فراوان شکر در بازار توسط این شرکت خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر بازار شکر اشباع شده و بخشی از محصول عرضه شده مشتری ندارد.

وی با تاکید بر توزیع شکر و برنج جهت تنظیم بازار در طول سال توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، اضافه کرد: پس از عرضه شکر در ماه مبارک رمضان در قالب "طرح ضیافت رمضان"؛ بلافاصله عرضه این محصول در بورس کالا توسط شرکت بازرگانی و شرکت‌های زیر مجموعه نیشکر جنوب ایران شدت گرفت و در حال حاضر هیچ مشکلی در بازار این کالا وجود ندارد.

عباسی معروفان افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران در ماه مبارک رمضان مقدار ۳۱ هزار تن شکر را در ۳۱ استان کشور تحت عنوان طرح "ضیافت رمضان"، توسط فروشگاه‌های تعاونی و زنجیره‌ای برای تأمین نیاز مردم توزیع کرده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به افزایش مصرف شکر در ماه‌های گرم سال، ادامه داد: همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن فصل تابستان، توزیع شکر از سوی این شرکت به منظور تنظیم بازار با قوت و در بیشترین مقدار در بورس کالا انجام گرفته و جوابگوی تمامی نیازهای مصرفی مردم، صنف و صنعت است.

وی اظهار داشت: طی ۱۰ روز گذشته نیز حدود ۶۵ هزار تن شکر در بورس کالا برای استفاده عموم متقاضیان بخصوص بخش صنف و صنعت عرضه شده است، که فقط ۶۰ درصد آن فروش رفته و برای ۴۰ درصد آن متقاضی و خریدار وجود نداشته است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به ذخایر و موجودی کالاهای اساسی کشور به ویژه شکر، که در بیشترین مقدار در انبارهای این شرکت ذخیره سازی شده و به وفور توزیع می‌شود، تاکید کرد: علاوه بر توزیع شکر در بورس، این شرکت برای مصارف کارخانجات بزرگ صنعتی کشور نیز عرضه شکر خارج از بورس را نیز در دستور کار دارد و پاسخگوی تمام نیازهای صنف و صنعت است.

وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر مقدار ۱۲۰ هزار تن شکر توسط این شرکت عرضه و توزیع شده است، ضمن اینکه موجودی انبارهای شکر کشور به لحاظ ذخایر استراتژیک در شرایط بسیار مطلوب قرار دارد.
منبع خبر: خبرگزاری ایسنا